Tuesday, March 31, 2009

Inqisar(patah)







"Ya Allah...segala pemberianMu aku sayangi,jadikan lah kekuatan bagiku untuk mencintaiMu.Segala yang Engkau pisahkan dariku,sedangkan ia sangat aku sayangi,jadikanlah ia ruang untuk mengisi cintaMu dakam diriku .


”Ya Allah..berikanlah aku kekuatan untuk mencintaiMu ,para malaikat,Nabi-NabiMu dan hamba-hambaMu yang soleh.


”Ya Allah …berikanlah kekuatan untuk mengutamakan cintaMu berbanding cintaku kepada keluargaku,harta , air dingin ketika kehausan dan seketul daging panggang ketika kelaparan


”Ya Allah…hidupkanlah hatiku dengan cintaMu dan jadikanlah aku HambaMu yang Engkau cintai.


”ya Allah..berikanlah aku kekuatan untuk mencintaiMu sepenuh hatiku walaupun ujian yang akan menimpaku mungkin sukar untuk aku menanggungnya dan redha kepadaMu dalam setiap usahaku..

No comments: